OINARRIAK:
-Harreman interpertsonalek hezkuntzan duten boterea baloratzea.
-Etekin akademikoa hobetzea. Ikasleak ikaskuntza prozesuko partaide aktiboak dira.
-Ikasle aniztasunaren beharrak hasetzea.
-Eskola porrota gutxitzea eta bizikidetza bultzatzea.
Ikaskuntza kooperatiboa eman dadin hurrengo BALDINTZAK behar dira:
- Irakasleak rol berezia du. Ikaskuntza prozesu horretan ezagutza/informazioa eta ikasleen arteko bitartekaria izango da, ez ezagutzaren igorle bakarra.
Bitartekaria: jarduerak planifikatu behar ditu, beharrezkoa den momentuan parte-hartu, ariketa eta esperientzia irekiak proposatu, bakar lana nahiz talde lana bultzatu...
Behatzailea: ikusle rola da, ikasleak prozesuan behatu behar ditu.
Autonomia bultzatzailea: jardueren kontrola ikasleengan uzten joaten da, proposamen irekiak planteatu, non ikasleak erabakiak eta irtenbideak hartu behar dituzten.
- Jarduera irekiak proposatu behar dira.
- Helburu komunak ezarri behar dira.
- Talde-lanean sinestu behar da.
- Bakarkako erantzukizuna izan behar da taldean egoki aritzeko.
- Guztien inplikazioa behar da.
- Trebetasun soziala eta komunikatzaileak garatu behar dira
- Ikasgelan antolakuntza behar da.
- Taldeen antolakuntza.
Ikaskuntza kooperatiboaren bitartez, ikasleek edukiak bereganatzeaz gain, beste hainbat GAITASUN eskuratzen dituzte:
- Beste pertsonen ekarpenak, soluzio eta esperientziak ezagutuz aberasten dira.
- Trebetasun sozialak eskuratzen dira. Iniziatiba hartzea, besteekiko harremanak...
- Lana eta erantzukizuna partekatzen ikasten da. Planifikazioa, arazoen ebazpena, helburu komunak...
- Alderdi afektiboak, jarrerazkoak eta motibazioa lantzen dira. Elkar ulertzen ikasi, entzuten ikasi, norberaren txanda eta denbora errespetatzen ikasi...
- Talde arrakasta eta porrota partekatzeak taldeko motibazioa bultzatzen du.
- Kooperazioak ikasteko autonomia garatzen du, beste kideen ikas estrategiak ezagutuz aberastuz.
Kooperazio prozesua martxan jartzeko badira zenbait estrategia eta KOOPERAZIO TEKNIKAK; Ikerketa taldeak eta dibisio ikaskuntza taldeak adibidez.
No hay comentarios:
Publicar un comentario