2000. hamarkadako Internet- a zen, dokumentuen sarea, non informazioa irakurketarako aurkezten zen. Joan den hamarkadako internet erabiltzaileak dokumentu horiek irakurtzeko sartzen ziren, interneten zintzilikatua zegoen informazioa irakurtzeko, hots irakurgaien liburutegi gisa uler zitekeen Web 1.0.
Diseinatzaile bakarrak informazioa sortu eta erabiltzaileek ordenagailu eta internet bidez informazio hori jasotzen zuten.
Hezkuntza praktikari dagokionez ere, antzeko zerbait gertatzen zen. Irakasleek ikasleei informazioa emateko web orri egonkorrak sortzen zituzten.
WEB 2.0
2010. hamarkada honetako internet- ari Web 2.0 esaten zaio, izan ere sekulako iraultza jasan duelako. Dagoeneko informazioa ez da irakurketarako bakarrik, internet sare soziala da, non informazioa guztien artean eraikitzen den, aldatzen den eta eztabaidatzen den.
Egun informaziora sarrera librea daukagu, informazioa argitaratzeko eta parte hartzeko eskubidearekin. Diseinatzaileak guztiok gara, baita erabiltzaileak ere. Erabiltzaileak informazioa irakurtzeaz gain, idatzi ere egin dezakegu, internet- aren bidez gure artean komunikatzen gara, esperientziak konpartitzen ditugu. Ezagutza konpartitzen dugu.
Horretarako gainera, tresna sorta ugaria erabiltzen ditugu: wikiak, blogak, foroak, bideoklipak, argazkiak etab.
Hezkuntza praktikak ere garatu dira, orain plataforma irekiak dauzkagu, ikasgela birtualak. Bertan irakasle-ikasleak elkar komunikazioan daude, denen artean informazioa eraikiz.
Beharbada etorkizuneko internet- ari WEB 3.0 esango zaio, gaurkoa baino konplexuagoa eta aberatsagoa izango delarik.
No hay comentarios:
Publicar un comentario