Gu, Lehen Hezkuntzako irakasle izango garenez, IKT-ak modu pedagogiko
batean txertatu beharko ditugu eskolan. Metodologia berritzaile bat
ezarri beharko dugu, TPACK eredua kontutan izanda, hau da, irakasleok
ematen dugun ikasgaia ondo menderatu behar dugu (ezagutza
disziplinarra), ikasgaia erakusten ere jakin behar dugu (ezagutza
pedagogikoa) eta IKT-ak gelan erabiltzen jakin behar dugu (ezagutza
teknologikoa). Hiru ezagutza horiek uztartuz gero,
irakaskuntza-ikaskuntza prozesua eraginkorragoa bihurtuko da, eta
ikasleak hain azkar aldatzen ari den gizarterako prestatuko ditugu.
Eskola testuinguruan IKT-en integrazioa bultzatu nahi da Eskola 2.0
ekimenarekin besteak beste, eta berdintasunean oinarritutako kalitatezko
ikaskuntza prozesu eraginkor bat lortu nahi bada ere, errealitatean
badira bete beharreko zenbait hutsune. IKT-ak ez dira guztiz menperatzen
oraindik ere eta metodologia aldaketak ez dira behar bezain azkar
gauzatzen. Alde batetik TPAC metodologia bezelako integrazioa ez da modu
homogeneo batean zabaltzen ari eta arazo nagusienetako bat hezkuntza
komunitateko partaideen arteko bretxa digitala da. Irakasle ugari
inmigrante digitalak dira, eta teknofobikoak gainera; beraien aldetik ez
dute esfortzurik egiten formakuntza digitala bereganatzeko eta ez dute
inongo intentziorik, klaseak ematean disziplina desberdinen prozesu
pedagogikoaren erraminta moduan IKT-ak erabiltzeko.
Baina
esperantza positiboak izan behar ditugu, irakaslegoaren zati handi bat
IKT-en integrazioaren alde baitago, eta gutxi barru, gure euskarria eta
laguntza izanen dute.
Ala ere dena ez dago eskola eta irakasleen esku, administrazioak ere
badu zeregina eta bestalde, IKT-ek desberdintasun soziala areagotzen
dute, bretxa soziala sortuz. Izan ere teknologia hauek ez daude gizarte
maila guztien esku, askotan baliabide eza dela eta ez dute horrelako
luxuak emateko aukera.
Horregatik poliki-poliki gizarteak formakuntza digitala beregatu behar
du, berdintasun bat bermatzeko, horretarako Gobernu eta Erakundeen
sostengua behar da noski. Baina gure aldetik aportazio bat egin dezakegu
garapenaren aurrerapena gauzatzeko; irakasleok eginkizun garrantzitsu
bat daukagu alderdi honetan ere, gure ikasleak etorkizuneko helduak
izango baitira.
No hay comentarios:
Publicar un comentario