sábado, 14 de enero de 2012

IKT-en erabilera egokiari buruzko Europar politikak II

IKT-ei buruzko hezkuntza politiken hastapenak
IKT-ak ikasgelan sartzeko lehenengo pausoak Erresuma Batuan 1980 urtean ematen dira eta Espainian programa esperimental bat sortzen da 1986an.
Erronka ez da bakarrik teknologiak ikasgeletara eramatea, aldaketa garrantzitsuena antolaketa eta metodologia aldetik etorriko da.
Hasiera batean, planteamendua IKT-ak gaztetandik eskura ematea zen, geroago “bretxa digitala” gainditzea, gero gaitasunak eskuratzea eta askotan aparailu berrienak barneratzeaz bakarrik arduratzen ziren.
Politiken beste helburuetako bat eskola/lana/etxea banaketa ekiditea zen eta honekin ezberdintasunak gutxitzea ahal den neurrian.
80/90 hamarkadetako ekimenak:
Baliabide teknologikoak eskoletara eraman.
Ikaslegak internet-era konektatu.
Ikasleen formakuntza IKT-en inguruan.
Baliabide digitalen ekoizpena (software-a).

IKT-en berrikuntza pedagogikorako ekimenak gero eta gehiago dira eta hau argi gelditzen da Web 2.0-ren sendotzearekin.

IKT-en eskoletako erabilera egokiari buruzko politikak
Honako galderak egiten dira erabilera egokiari buruz:
Herrialde ezberinek nola lantzen dituzte IKT-en barneraketak hezkuntzan, zeinek parte hartzen du, ze eduki lantzen dira eta zein irizpide erabiltzen dira prozedura edo emaitzak ebaluatzeko.
Zein faktorek eragiten dute politika hauek arrakasta izan dezaten.
Erabiltzaileari bideratutako zein berrikuntza burutzen dira IKT-ei dagokienez eta hezkuntza sistemak nola erreakzionatzen duen hauen aurrean.
EB-an emaitza nahiko txarra da 2005 urtean, baina 2007 pixkanaka hobetzen doala antzematen da.
IKT-en eskolan sartzeari buruko Europar politikak
Hezkuntza politiketan IKT-en erabilerari ondorengo arloekin lotuta garrantzia ematen zaie:
E-learning eta e-skills edo e-gaitasunak.
Lan egiteko modu bezala.
Ongizaterako konektatua egoteko modu bezala.
Kultura zabaltzeko eta e-gobernua.
Faktore aipagarrienetakoa irakaslegoaren garapen profesionalari dagokion alderdia da, bai pertsonalki eta bai eskola testuinguruan burutu behar duen aldaketa dela eta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario