miércoles, 9 de noviembre de 2011

Zer da konpetentzia digitala?


Area, 2010

Hezteko moduaren garapena historian zehar:
- XIX. mendean hezkuntzaren ezaugariak:
  • Hezkuntza masan egiten zen (gizarte industrializatuaren ezaugarriekin bat eginez)
  • Idatzizko testuekin lan egiten zen.
  • Datu pilaketa bat zen hezkuntza.
  • Irakaslea zen protagonista.
  • Didaktika modu espositiboan egiten zen eta ikasleek informazioa hori jasotzen zuten.
- XXI. mendean berriz, Eskola IKT 2.0 izango da hezkuntza prozesuen oinarri.
* “Informazioaren tratamendu eta gaitasun digitala” aipatzen da kurrikulumaren azken moldaketan.
Oraingo hezkuntzaren hautemate honetan ondorengo galderei erantzuna emango diegu:
- Zer irakatsi?
    • Informazioa eskuratzen jakin.
    • Informazioa ezagutzan bilakatzen jakin (arazoak planteatzeko gai izan, informazioa aztertu eta interpretatzeko gai izan).
    • Informazioa zabaldu eta adierazteko gai izan.
    • Informazioa modu demokratiko eta etiko batean azaldu.
- Nola irakatsi? (jardueren planifikazio eta garapena)
    • Ikasketa esperientziak eskura eman: akzioaren bidez ikasi.
    • Ezagutzaren metodologia eraikitzaile bat garatu.
    • Informazio herraminta eta iturri anitzak erabili (bai liburuak eta bai Web 2.0.)
- Zein baliabide erabili?
    • Wiki-ak (hiztegi bat osatzeko, gelako proiektuak lantzeko...)
    • Irakasleek egindako blog-a.
    • Multimedia aurkezpenak eta internet-en argitarapenak.
    • Sarean informazio bilaketa (ikas dezatela informazio baliagarria nola bilatu).
    • Ikastetxe ezberdinetan dauden ikasleen artean txat edo foroak.
    • Ikastetxe ezberdinen artean lankidetza proiektuak.
    • Altxorraren bila edo Webquest-ek.
    • PDI.
    • Bideokonferentziak.
    • Tutoretza elektronikoak.
    • eLearning: ikasgela birtualak.

No hay comentarios:

Publicar un comentario