viernes, 16 de diciembre de 2011

Gizarte Zientzietan landu daitezkeen jarduera motak

Natur zientzietan aipatu bezala, jarduerak 3 talde ezberdinetan bereizi ditzakegu:
  1. Ezagutzaren eraikuntzari buruzkoak (kontzeptu eta prozesuak).
  2. Ezagutzaren adierazpenari buruzko jarduera konbergenteak.
  3. Ezagutzaren adierazpenari buruzko jarduera dibergenteak.
1) Ezagutzaren eraikuntzari buruzko jarduera motak:
- Testuak irakurri: bai paperezkoak eta bai digitalak.
- Aurkezpen bat ikusi: modu sinkroniko/asinkronikoan, ahozkoa/multimedia...
- Irudiak ikusi: finkoak, mugimenduan, digitalak, paperean...
- Entzumenak egin: musika, diskurtsoak, irrati programak...
- Eztabaida taldeak.
- Irteerak: bai fisiko eta bai birtualak.
- Simulazioak: mundu errealaren konplexutasuna ulertzeko.
- Eztabaidak.
- Ikerkuntzak: honetarako baliabide digitalak edo paperezkoak erabil ditzaketeelarik.
- Elkarrizketa bat zuzendu: norbait elkarrizketatzen dute aukeratutako gaiaren inguruan, grabatua edo zuzenean egin daitekeelarik.
- Aparailuetan oinarritutako ikerkuntza: aparailu hauek fisiko edo birtualak izan daitezke.
- Datu baseetan oinarritutako ikerkuntza.
- Segida historikoak egin.
- Korapilo historiko bat egin.
- Prosma historikoak egin.

2) Ezagutzaren adierazpenari buruzko jarduera konbergenteak:
Ikasleen ezagupenak neurtzea oso garrantzitsua da, bai ikasgaiaren hasieran eta bai ikasgaian zehar ere (hauen ezagupenak lortu nahi diren helburuekin alderatzeko). Normalean Gizarte zientziako irakasleek ikasle guztiek ulermen maila berdina lor dezatela nahi izango dute eta ulermen maila hau ezagutzen adierazpenari buruzko jarduera konbergenteak burutuz adieraziko da. Jarduera motak:
- Galderei erantzun: orrialde didaktikoak bete, eztabaida foroetan parte hartuz, posta elektroniko edo txat-en bidez.
- Denbora lerro bat sortu: gertaerak denboran kokatu.
- Mapa bat osatu.
- Taulak osatu: irakasleak sortuak edo beraiek sortuak, eta bai paperean eta bai modu digitalean.
- Errepaso jarduera bat ebatzi: galderen erantzunak eman bai modu tradizionalean eta bai digitalean.
- Froga bat gainditu: ikasgaiari buruzko galderak erantzun eta ordenagailu edo aparailu elektroniko batek zuzenduko ditu.

Beste batzutan irakasleak bultzatuko du ikasleek beren ezagutzak garatu ditzaten adierazpen dibergenteko jarduerak garatuz. Hauen bidez ikasleek beren ulertze maila partikularra garatuko dute, jarduera hauek mota ezberdinetakoak izan daitezke: idatziak, bisualak, kontzeptualak, produktuen sormenera bideratuak eta partehartzaileak.

2.1. Ezagutzaren adierazpen dibergenterako idatzizko jarduera motak:
- Saio bat idatzi.
- Informe bat idatzi.
- Narrazio historiko bat egin.
- Olerki bat idatzi.
- Egunkari pertsonal bat idatzi.

2.2. Ezagutzaren adierazpen dibergenterako jarduera mota bisualak:
- Ilustratutako mapa bat osatu.
- Ilustrazio edo mural bat osatu.
- Komiki bat osatu.

2.3. Kontzeptu ezagutzak garatzeko adierazpen dibergenterako jarduera motak:
- Kontzeptu sare bat osatu.
- Galderak sortu.
- Metafora bat osatu.

2.4. Produktuak sortzeko adierazpen dibergenterako jarduera motak:
- Aparailu bat sortu.
- Eredu bat sortu.
- Erakusketa bat diseinatu.
- Egunkari, aldizkari edo eguneroko bat sortu.
- Joku bat sortu.
- Pelikula bat sortu.

2.5. Adierazpen dibergenteko ezagutzak garatzeko jarduera mota partehartzaileak:
- Aurkezpen bat landu.
- Dramatizazio historiko batean parte hartu.
- Interpretazio bat burutu.
- Hiritar akzio batean parte hartu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario